The Affiliate International Retail Banker program is a comprehensive introduction to retail banking and covers the major opportunities and challenges facing this vast industry – including digital transformation, competition, and partnership with FinTech and BigTech, sales management and credit risk management. As befits an industry developing at speed, our program content is right up to date as of early 2022. Our program first grounds candidates in the history of the industry and the relatively recent rise of retail banking, providing financial services to people and SMEs previously ignored by banks. The program emphasizes the critical role of ethics and compliance in banking. It trains candidates to understand the business models of retail banking, and to identify product, channel, and customer-centered models. We introduce the principles and business models of fintech operations, and the transformational role of digital banking and digital payments.
Certified International Retail Banker (CIRB) Level 1: The Affiliate International Retail Banker
Corporate Banking Masterclass
Corporate banking lies at the heart of much of the activity conducted by a financial institution. Participants in the market need to appreciate the nature of the products available, their role and for whom are they suitable. They need to understand the role of collateral and the pricing of facilities. This course will assist delegates to identify real client needs and show them how to offer sensible solutions that work.
Presenting with Impact
The purpose of this training is to guide participants how to present and prepare compelling, high-impact presentations. Participants will also learn how to build and deliver presentations using basic, inventive themes. Additionally, they will learn how to leave a lasting impression while boosting their delivering abilities and confidence.
الإدارة الإستراتيجية والتخطيط
تم تصميم هذا البرنامج لتلبية حاجة السوق التي تمت ملاحظتها مؤخرًا لتطوير المهارات الأساسية في الإدارة والتخطيط الاستراتيجي لأولئك الذين يعملون في المستويات الإدارية الوسطى والذين تيم إعدادهم لشغل المناصب الإدارية العليا
الاقراض متناهى الصغر لمؤسسات التمويل الاصغر
تم تصمم هذا البرنامج لمساعدة العاملين بوحدات التمويل متناهي الصغر بالقطاع الغير مصرفي وبشكل خاص السادة مسئولي ومديري الاقتراض متناهي الصغر للتعرف على الخدمات المصرفية للمشروعات متناهية الصغر بشكل احترافي يتوافق مع الممارسات المصرفية المقبولة، بمشاركتهم واجتيازهم على التقييم النهائي سيتم المساعدة على تكوين كوادر بشرية فاعلة في قطاع التمويل متناهي الصغر
تحصيل ومعالجة ديون التجزئة المصرفية
يزود هذا البرنامج المشاركين بكافة الطرق المتبعة لتحصيل ومعالجة منتجات التجزئة المصرفية، كما يتعرفون على طرق تصنيف متأخرات محفظة التجزئة المصرفية وأهمية وكيفية التعامل مع العملاء المتعثرين، اضافة الي حرفية التعامل مع مكاتب التحصيل الخارجية وأهم الارشادات الواجب اتباعها لتحسين مستوى أداء الموظفين العاملين بإدارة التحصيل والمعالجة.
تنمية المهارات الفنية للصراف المباشر
يشتمل هذا البرنامج على المعلومات والمهارات المطلوبة للقيام بكافة العمليات المصرفية المختلفة داخل الفروع، وكذلك يقدم البرنامج فكرة عامة عن النظام المصرفي بمصر ودور البنك المركزي المصرفي بالإضافة إلى عرض نموذج للبنوك مع التعرض لعملياتها المصرفية وكذا أعمال إدارة الخزينة والنقدية، كما يقدم وجهة النظر القانونية لبعض العمليات المصرفية.
Creative Problem Solving and Decision Making
This course is tailored for professionals seeking to enrich their problem-solving capabilities. Participants will be able to apply a structured 4-step process, utilizing a variety of tools and creative thinking techniques in engaging scenarios. additionally, they will identify decision-making methods to implement optimal solutions. These skills will impact in their personal and professional lives, enabling them to confidently tackle complex decisions and resolve challenging problems.
Diversity and Inclusion
This course is designed to understand diversity and inclusion concepts. This includes recognizing the various dimensions of diversity, the impact of unconscious bias, and the different forms of discrimination. And develop the skills and strategies they need to thrive in a diverse work environment. This involves enhancing communication skills (verbal and nonverbal) to ensure clear and inclusive interactions, fostering sensitivity towards others, and managing situations like discrimination complaints effectively.
How digital banking and fintech is changing banking
As digital technology rapidly evolves, today’s consumers have higher expectation from financial services and have more choices in meeting their banking needs in less time and in convenience. This course aims to provide principles and tools in building a proper understanding of the bank digitalization and identifying Fintech.