تم تصميم هذا البرنامج للمهنيين من جميع المستويات، بدءًا من المستوى المبتدئ وحتى المستوى المتقدم، بهدف تعزيز مهارات التفاوض والتغلب على مخاوفهم. من خلال استخدام تقنيات واستراتيجيات متنوعة واختبارات التقييم الشخصي، يمكن للمشاركين تحديد عملية التفاوض وتقنياتها المرتبطة، مما يؤثر على السياقات الشخصية والمهنية، حيث سيساهم ذلك في رفع الثقة بالنفس وتعزيز قدرات حل المشكلات
التفكير النقدى
تم تصميم البرنامج لمساعدة العاملين – من جميع المستويات الإدارية – على حل المشاكل، اتخاذ قرارات جيدة، واستخدام الحكم السليم. بالإضافة إلى تطوير قدراتهم على التفكير النقدي
التواصل بوضوح وتحقيق التأثير المطلوب
تم تصميم هذا البرنامج للموظفين الجدد الذين يرغبون في تحسين لغة الجسد الخاصة بهم لجذب الآخرين، واستخدام نموذج اتصال بأربع نقاط، وتوظيف تقنيات الاستجواب. بالإضافة إلى ذلك، سيستخدمون تقنيات الاستماع الفعال والتواصل غير اللفظي. من خلال إتقان هذه المهارات، سيكتسب الموظفون الثقة في التعبير عن الأفكار، وجذب الآخرين، والمساهمة بشكل فعال في تحقيق الأهداف الشخصية والتنظيمية من خلال التواصل الفعال
الذكاء الإنفعالى
تم تصميم هذه الدورة لمساعدة المشاركين على تحسين مهاراتهم في الذكاء العاطفي وتمكينهم من استخدام المعلومات العاطفية من أنفسهم ومن الآخرين، ودمج هذا مع تفكيرهم لاتخاذ قرارات أفضل لمساعدتهم على الحصول بسهولة على ما يريدون من الموقف المباشر ومن الحياة بصفة عامة
Digital Transformation and FinTech
This workshop provides an overview of the current status of digital banking and aims to ask the right questions to adjust to the business model to survive in the future.
Enterprise Risk Management for SMEs
The objective of this course is to provide a comprehensive overview of the Enterprise-wide risk
management framework. Participants will understand the evolving and increasing components of risk and how these are tackled in banks with an emphasis and focus on SME related business lines. Participants will be introduced to the overall risk management framework and risk streams in a bank and against that backdrop and context they will explore the impact the SME business has on these frameworks and how these frameworks cater to the better functioning of the SME businesses, understand the extent of overlap and commonality in the principles of risk management and Basel oversight, between the different businesses in a bank (including SME) and look at modern risk developments in the SME sphere (e.g. AI, ESG, digitization.
Professional presentation essentials
Master PowerPoint essentials: work with slides, add diverse content, format effectively, utilize text boxes, tables, and design principles. Canva complements with advanced design features, ensuring visually stunning presentations.
ACI Dealing Preparation Course
The ACI Dealing Certificate is a foundation program that allows candidates to acquire a working knowledge of the structure and operation of the major foreign exchange and money markets as well as their core products (cash, forwards and derivatives), and the basic skills required for competent participation, including the ability to apply the fundamental mathematics used in these markets. Candidates should also be able to apply The Model Code to their situation. The ACI Dealing Certificate is the benchmark examination for treasury personnel and for those whose work requires an understanding of the working environment of the treasury department of their institutions. The ACI Dealing Certificate is a precursor to the ACI Diploma. Candidates will also be expected to be up-to-date with the latest events and changes in the markets.
Comprehensive Credit Certificate - Sprint
The Comprehensive Credit Certificate is designed to provide participants with the fundamentals of accounting and financial statements. It also enables them to understand lending techniques for effective credit decisions.
Microsoft Access - Level II
This Advanced Access training class is designed for participants who have basic skills with Microsoft Access and want to learn advanced-level database design to gain the ability to establish and manage relationships, design and execute complex queries, integrate external data sources, create and customize advanced forms, generate and format detailed reports, automate tasks with macros, and develop and maintain desktop applications, given access to Microsoft Access software and relevant datasets, with a high level of proficiency and confidence.