The Microsoft Word – Level II training class is designed for participants looking to create or modify complex business documents using advanced techniques. The course includes hands-on training and practical exercises covering advanced formatting, table creation and formatting, image and graphic management, advanced page layout and design, integration of illustrations and visual elements, and improved document viewing and navigation. Upon completion, participants will be equipped to efficiently manage and produce professional documents
Microsoft Word- Level II
Performance Management
This course provides employees with practical insights into managing and enhancing performance. It covers the fundamentals of performance management, the role of KPIs in tracking progress, and techniques for setting measurable standards. Participants will also learn to navigate common challenges in appraisals, conduct productive review meetings, and align individual efforts with strategic goals.
Reflecting Feelings on the Landscape
This course offers a creative and experiential approach to emotional exploration by using landscapes as metaphors to reflect internal emotional states. Participants will learn how to identify, articulate, and process feelings through visual, spatial, and metaphorical expression. The course combines principles of emotional intelligence with reflective practice, enabling deeper self-awareness, empathy, and emotional clarity in personal and professional contexts.
Simulation Game: Pulse
Silega Pulse™ is a highly customizable, powerful business simulation. Five teams compete to outperform competition by creating more profit and value while maintaining cash flow levels. This hands-on and engaging program simulates up to four business years in just five . It’s a realistic live representation of a business in need of a change. Participants must manage all parts of the business process: planning, operations, finance, and people development. Teams make decisions that every business owner must make, including how to price products, which customers and markets to compete for, how much stock to buy, and how to pay suppliers. At the same time, participants have the opportunity to see what the other departments and functions within the organization are experiencing. After each period of activity, short analysis sessions are conducted, followed by immediate application exercises.
Time Management
The course is designed for all organization members seeking effective time management through various tools, techniques, and goal-setting strategies. Participants will gain control over their schedules and interactions, optimizing productivity in the workplace.
آداب السلوك في العمل
تم تصميم هذه الدورة للموظفين الذين لديهم خبرة من سنة إلى ثالث سنوات وللمبتدئين. سيتعرف المشاركون على ممارسات االجتماعات الفعالة، ونصائح الجلوس، وأساسيات آداب الهاتف. باإلضافة إلى ذلك، سيختارون المالبس المناسبة لمكان العمل ويطبقون نصائح وحيل متنوعة في إدارة المواقف المتعلقة بالوالئم الرسمية. سيؤثر هذا بشكل إيجابي على سلوكهم المهني والتجاري.
إدارة مخاطر وأزمات المشروعات الصغيرة والمتوسطة (حالات عملية)
تم تصميم هذا البرنامج للمصرفين العاملين بإدارات الائتمان ومخاطر الائتمان بالبنوك لتوفير تدريب عملي عن المخاطر والأزمات الحالية المحيطة على المستوي المحلي والإقليمي والدولي والتي انعكست على قدرة الشركات الصغيرة والمتوسطة، ليكونوا قادرين على التعرف على كيفية اتخاذ القرارات الائتمانية بشأن تمويلهم من القطاع المصرفي باستخدام أدوات مخاطر الائتمان عن طريق تفاعل المتدربين ومشاركتهم في التدريبات الجماعية.
التحصيل عبر الهاتف للتمويل متناهي الصغر
يهدف هذا البرنامج إلى تزويد موظفي التحصيل في البنوك والمؤسسات المالية وفرق العمل المعنية بتقديم خدمات التمويل المتناهي الصغر، بالمهارات والمعرفة اللازمة لضمان عمليات تحصيل فعالة، مع التركيز على استراتيجيات التعامل مع العملاء، وتقنيات الإقناع، واستخدام الأدوات التكنولوجية الحديثة لرفع كفاءة عمليات المتابعة والتحصيل، وسيتم تقييم المشاركين بناء على تفاعلهم ومشاركتهم بالتدريبات الجماعية.
نظره عامه على الـتـطـبـيـقـات الـعـمـلـيـة لـعـمـلـيـة الـتـقـيـيـم الـذاتـي لـكـفـايـة رأس الـمـال (ICAAP)
تناول تعريف عملية ومفهوم تقييم رأس المال الداخلي ومتطلبات الإقرار. كما سيتناول تعليمات البنك المركزي المصري. ومن خلال المناقشات سيتم التعرف على كيفية إعداد تقرير تقييم رأس المال الداخلي وكيفية تقييمه.
Introduction to Factoring
“Factoring is a non-banking financial instrument that provides working capital and accelerates its cycle. It is a tailor-made package of services designed to secure receivables collection and improve cash flow, offering a competitive edge both locally and internationally.
Factoring involves the purchase by a factoring company of present and future financial rights resulting from the sale of goods or services, in addition to related services for managing those rights.
In collaboration with EBI, this comprehensive workshop aims to enrich participants’ knowledge and skills in factoring. It includes an overview of the Egyptian market, competition, and future prospects. Participants will cover the definition, benefits, operations, sales and marketing, as well as risk management and legal considerations in factoring.
This training is essential for developing a world-class factoring team within financial institutions.”