يوفر البرنامج إطاًرا توجيهًيا لتعليم اآلخرين كيفية تصميم وتطوير وتقديم العروض التقديمية ذات التأثير الكبير. سيتعلم المشاًركون مفاهيم بسيطة ومبتكرة يمكنهم تطبيقها خالل عملية تصميم العرض وتقديمه. باإلضافة إلى ذلك، سوف يستعرض المشاًركون كيفية تنظيم العروض التقديمية ومحتوى البحث وإنشاء صوًر مؤثرة وتعزيز مهاًراتهم في تقديم العروض.
مهارات العرض الفعالة
Financial Modelling Masterclass
Best Practice model building and design solutions for common forecasting problems.
This 2-day Financial Modelling Masterclass will teach delegates a range of best practice solutions to common design problems faced when building detailed time-series / forecasting models.
The program will firstly cover model design and structure to make updating forecast models simple and clear, starting with a set of historic data, delegates will design and construct a fully integrated 3-statement model using best practice techniques and rules. It will progress include tools and tricks for flexibly referencing data and use these to build in alternative scenarios and sensitivity tools without having to rebuild the model. We will also use case-studies to explore a range of best-practice solutions to common design problems faced when building detailed models. This includes time-flexibility, working with massive data, and addressing and working with circularity in debt modelling, and adding diagnostic checks to a model.
The entire course is hands-on in Excel with case-studies and exercises throughout and a complete set of solutions to take away for reference, plus access to an e-learning course to revise from.
After the course, delegates will be faster, more effective and more confident in building reliable and flexible valuation, corporate planning, credit and structuring models.
Managing Your Customer
This course is designed to empower customer service and sales professionals with the tools and confidence needed to excel in their roles. Participants will learn to identify and cater to customers’ wants and needs and use different strategies to enhance their relationship with their customers. With a focus on flexibility and inspiration in communication, learners will emerge as adept communicators capable of delivering exceptional customer care with energy and commitment.
الاتجاهات الحديثة فى الالتزام المصرفى
يهدف هذا البرنامج التدريبي لتعريف المشاركين بالمفاهيم الأساسية للالتزام المصرفي الشامل، بالإضافة إلى التعرف على المكونات والسياسات الرئيسية المحددة للنظام، ونهاية بالتطرق لعدد من الإجراءات التنفيذية التفصيلية الخاصة بتحقيق هذا النظام، مع التوضيح بعدد من الأمثلة العملية.
خدمة العملاء - محاكاة للأعمال
تحاكي Care Silega ™ شهرين من العمليات التجارية. يشارك المشاركون في محاكاة أعمال جذابة وعالية التأثير مصممة لمساعدتهم على اكتشاف وتنفيذ العوامل الرئيسية لخلق تجربة رائعة للعمالء. يجب عليهم التعامل مع الضغوط والعقبات المشتركة، وحل النزاعات، وخلق الثقة، وتحقيق نتائج قابلة للقياس. يكتشفون م ًعا العالقة بين عناصر الخدمة المختلفة وكيفية تنفيذها في بيئة حقيقية.
أساسيات التفاوض الناجح
تم تصميم هذا البرنامج للمهنيين من جميع المستويات، بدًءا من المستوى المبتدئ وحتى المستوى المتقدم، بهدف تعزيز مهارات التفاوض والتغلب على مخاوفهم. من خالل استخدام تقنيات واستراتيجيات متنوعة واختبارات التقييم الشخصي، يمكن للمشاركين تحديد عملية التفاوض وتقنياتها المرتبطة، مما يؤثر على السياقات الشخصية والمهنية، حيث سيساهم ذلك في رفع الثقة بالنفس وتعزيز قدرات حل المشكالت.
التعامل مع التغيير
تهدف هذه الدورة إلى مساعدة المديرين في التعامل بفعالية مع التغييرات الكبيرة في المنظمة. تهدف الدورة إلى تعزيز قدرتهم على فهم مبادئ التغيير، وتجاوز مراحل التكيف األولية، والتعرف على ديناميات التغيير، وتطبيق تقنيات إعادة التأطير، وتقدير فوائد التكامل لتحسين اإلنتاجية العامة.
Agile Project Management
Project management is gaining a lot of attention in modern management science and techniques to properly plan, execute, and control the current running business. Project management methodologies have developed over time with the rising need for fast delivery of project components, with customer requirements at the center of attention. Agile methodology came at the heart of such methodological development. Started in the software development industries and became widely known and used in almost every industry on the globe. Awareness and mastering the agile project management methodology and techniques is now an essential skill for those who are managing, participating, or simply part of any ongoing project or initiative.
Corporate Finance Credit Professional Certificate
This Intensive Certificate is the outcome of a collaboration between EBI “Egyptian Banking Institute” And NYIF “New York Institute of Finance” and is Presented as A Co-Branded Certificate Under the Name Of “Corporate Finance Credit Professional Certificate”. The Certificate (284 Hours) Aims at Creating A Solid Understanding of Financial Accounting, Credit Risk Analysis, Cash Flow, Projections; Industry Analysis and Debt Structuring. Participants Will Also Understand the Corporate Finance & Valuation Methods and Will Gain A Comprehensive Knowledge About Corporate Funding Alternatives and Financing Strategies. By the End of The Program, Participants Are Expected to Be Able to Analyze Financial Statements of Different Types of Corporates and Evaluate Their Eligibility to Get A Finance. Moreover, Throughout the Program the Participants Will Learn About Trade Finance, Non- Performing Loans, Credit Administration and Banking Investigation, Basel Ii & Iii in Addition to Legal Aspects That Govern the Scope of Credit Activities. Finally, Participants Will Practice Two Trial Desks Where They Will Be Able to Utilize the Different Tools Learnt During the Program and Apply Them in Real Cases.
Environmental and Social Risk Management System (ESRMS)
The ESRM and ESMS Training for Banks is a comprehensive two-day program designed to equip banking professionals with the knowledge and skills necessary to effectively manage environmental and social risks within their institutions. The training covers a wide range of topics essential for integrating sustainable finance practices into the banking sector.